Wat wil je nog meer?

14 februari 2017 - Zwanenburg, Nederland

"Nog iets meer dan twee weekjes.."

Als ik het hardop zeg, komt het nu wel echt heel dichtbij en beginnen de zenuwen op te borrelen. Inmiddels ben ik (tijdelijk) terug verhuist naar mijn ouders en is mijn slaapkamer omgetoverd tot een opslagplaats. Zo nu en dan ben ik opzoek naar dat bepaalde dingetje in die ene doos, maar ik heb alles (binnen handbereik of in een doos) om mijn reis te kunnen beginnen. Woensdag 1 maar heb ik een flinke reis van 175 dagen voor de boeg waarbij ik 4 continenten, zo'n tientallen steden en ontzettend veel nieuwe mensen zal zien en ontmoeten. Maar waar ga ik nu eigenlijk allemaal heen? Ik zal beginnen met een week in Hong Kong. Hong Kong is een Oosterse stad met heel veel Westerse invloeden. Ik verwacht dat ik hier de meeste cultuurshock zal meemaken, mede door een niet-voorkombare jetlag. Na (hopelijk) een goed begin van mijn reis, reis ik verder naar Melbourne. Hier blijf ik een paar weken en dan komen mijn ouders mij opzoeken in dit prachtige land. We zullen met z'n drieën van Melbourne via Canberra naar Sydney reizen om vervolgens allebei onze eigen weg verder te nemen. Ik zal langs de Oost-kust reizen tot aan Cairns en tussendoor stop ik op de meest leuke, interessante of mooiste plekken die ik tegen zal komen afhankelijk van de mensen die ik ontmoet en de tips de ik krijg. Na alle avonturen in Australië gaat de reis verder naar het prachtige Nieuw-Zeeland. Dit is eigenlijk de enige plek waarbij ik al een aantal dingen heb vastgelegd. Ik zal alleen maar het noorder-eiland doortrekken, waar ik ga onder andere Hobbiton (als Lord of the Rings-fan natuurlijk niet te missen!), glowworm caves en de inheemse Maori's zal bezoeken. Vervolgens zal ik de ongerepte natuur van Nieuw-Zeeland verruilen voor het stadsleven, eerst dat van San Francisco en daarna van New York. Ik zal in beide plaatsen een week doorbrengen en het einde van mijn reis komt dan steeds dichterbij... Nog één stop voordat ik weer in Nederland ben, IJsland! Hier zal ik al verenigd worden met Candide (en waarschijnlijk Rosan), die ik natuurlijk al een half jaar heb moeten missen. Hier zullen we mijn laatste week van mijn wereldreis doorbrengen en wordt het weer tijd om richting huis te gaan. Heerlijk mijn familie en vrienden weer zien, want deze ga ik echt ontzettend missen aan de andere kant van de wereld! Alles bij elkaar zal ik zo'n 52 uur in de lucht zitten om al deze mooie plekken te kunnen bezoeken en ik kijk er echt zo erg naar uit! Het is spannend, eng en uitdagend tegelijk :) Maar voor alles begint, nog even een weekje wintersport. Nog even genieten van het boarden na drie jaar niet op wintersport te zijn geweest en dat in het bijzijn van het gezin, wat wil je nog meer?!

1. Yvonne:
    14 februari 2017
    Heel veel plezier. Geniet van alles en maak fantastische herinneringen! This is once in al lifetime!! XX
  2. Janneke Stoffels:
    14 februari 2017
    Wat stoer dat je (grotendeels) in je eentje deze reis gaat maken.
    We wensen je een fantastische tijd en veel mooie ervaringen.
  3. Matthijs:
    Super tof !!!! Heel veel plezier
  4. Candietje:
    Jaaaaaaa!!

Zo leuk :)
    Heel veel plezier xx
  5. Anneke en Johan Kleine:
    14 februari 2017
    Wat een geweldig vooruitzicht! Maar ook heel spannend om helemaal alleen zo'n reis te maken! Pas goed op jezelf, maar geniet vooral met volle teugen van dit avontuur, we gaan je zeker volgen!
  6. Esther Groeneveld-Bart:
    17 februari 2017
    Oh zo spannend!!! Maar super stoer dat je het gaat doen! Wat zul jij mooie dingen gaan zien en meemaken. Geniet van iedere seconde. We zullen je missen! Dikke kus!
  7. Barbara en Theo:
    1 maart 2017
    Vandaag begint jouw grote reis. Spannend!!
    Heel veel plezier en pas goed op je zelf.
    Vele groetjes van ons!!